Acest website foloseşte cookie–uri. Prin continuarea navigarii, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii./ This website uses cookies. By continuing to browse the website, you are agreeing to our use of cookies.

[Rețetă de post]-Cum prepari salată de bulgur alb cu roșii cherry?

1452 Vizualizări 0 Comment
Bulgur

Astăzi ți-am pregătit o salată vegan, de bulgur alb cu roșii cherry, sănătoasă, care îți va delecta simțurile și în același timp îți va aduce aportul de vitamine, minerale și fibre de care ai nevoie. 🙂

Salata este ușor de preparat și este perfectă pentru zilele de primăvară, în care este recomandat să începi să consumi cât mai multe alimente crude, neprocesate, în defavoarea cărnii albe și a produselor hiperprocesate, bogate în carbohidrați, pe care presupun că le-ai consumat în măsură mai mare în timpul iernii.

Fibrele din legumele îți vor asigura senzația de sațietate, iar salata este perfectă pentru micul dejun, prânz, sau chiar cină!

 

Lecții Chimie Alice Piperea

 🙂 Ingredientele de care ai nevoie sunt sunt:

-o cană de bulgur alb;

-două legături de ceapă verde;

-o rodie;

-roșii cherry;

-oregano;

-busuioc;

-o limetă;

-ulei de măsline extravirgin.

 

 🙂 Cum prepari:

-Pui la fiert două căni de apă și după ce apa dă în clocot adaugi bulgurul, apoi lași să fiarbă încă maxim un minut.

-Iei vasul de pe foc, îl acoperi și lași bulgurul în repaos până ce absoarbe toată apa.

-Tai mărunt ceapa verde.

-Tai roșiile cherry în patru.

-Desfaci cu grijă rodia, astfel încât bobițele să rămână întregi și nici să nu te stropești cu sucul acesteia (care, da, are putere tinctorială mare, adică pătează 😛 ).

-Într-un castron amesteci bulgurul scurs, ceapa verde, roșiile cherry, bobițele de rodie și condimentele (oregano și busuiocul).

-Cât mai aproape de momentul servirii, adaugi uleiul de măsline extravirgin și zeama și coaja rasă de la limetă.

Și… e gata salata!  🙂

Poftă bună!

OBSERVAȚII!

-Specialiștii recomandă să mânânci zilnic în proporție de 50% fructe și legume.

-Legumele se pot asocia cu practic orice aliment, deoarece nu pun probeleme în digestie, însă fructele trebuie consumate pe stomacul gol (adică fie cu o oră înainte de masă, fie la 3 ore după masă), de preferat în prima parte a zilei. Unii specialiști recomandă consumul unui fruct imediat înainte de trezire și a unuia seara înainte de culcare, în funcție de greutatea pe care o ai.

-Avantajele fructelor și legumelor constau în faptul că conțin o cantitate mare de apă, deci te ajută să te hidratezi și conțin vitamine, minerale și antioxidanți. Vitaminele și mineralele sunt implicate în buna funcționare a enzimelor din corpul tău.

-Un alt avantaj al fructelor și legumelor este reprezentat de faptul că acestea conțin enzime active care ușurează procesul de digestie și influențează producerea enzimelor proprii organismului tău.

-Fructele și legumele sunt bogate în fibre, care ajută la eliminarea toxinelor din organism prin normalizarea tranzitului intestinal și adsorbția unor substanțe toxice, împiedicându-le să se mai absoarbă în organism. Fibrele cresc și senzația de sațietate.

-Pe cât posibil, consumă fructele și legumele în stare crudă, cel mult tratate la aburi timp foarte scurt, deoarece prin tratare termică îndelungată nutrienții activi din acestea (mai ales vitaminele) se inactivează în mare măsură.

 

Acest articol a fost preluat și de revista „Observator culinar” >>> AICI.

 

Dacă vrei să rămâi la curent cu postările mele despre sănătate, frumusețe și farmacie abonează-te gratuit la site-ul meu și dă like paginii mele de Facebook: AICI.

Te interesează domeniul Farma? Atunci alătură-te grupului de discuții  „Farmacisti, asistenti, studenti si viitori studenti la FARMACIE”, AICI.

Vrei să afli mai multe despre substanțele toxice și mecanismul lor de acțiune? Îți recomand cu drag cărțile mele de Toxicologie pe care le poți achiziționa direct de la mine sau de la Librăria Hamangiu  (de AICI)!

Te interesează CHIMIA? Atunci îți recomand cu drag cărțile mele de Analiză chimică (vezi AICI) pe care le poți achiziționa direct de la mine sau de la Librăria Hamangiu  (de AICI)!

Asociatia Succes

 Te invit să devii student la Facultate de Farmacie a Universității Titu Maiorescu să înveți despre principiile active din alimente de la cadrele noastre didactice specialiste în Nutriție și Dietoterapie!

Referințe științifice:

Sinha D P. Changing patterns of food, nutrition and health in the Caribbean. Nutr Res 1995; 15: 899–938.

Serdula M K, Byers T, Mokdad A H, Simoes E, Mendlein J M, Coates R J. The association between fruit and vegetable intake and chronic disease risk factors. Epidemiology 1996;7: 161–65.

Greenberg E R, Sporn M B. Antioxidant vitamins, cancer, and cardiovascular disease. N Engl J Med 1996: 334: 1189–90.

0 Comentarii

Lasă un comentariu