Acest website foloseşte cookie–uri. Prin continuarea navigarii, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii./ This website uses cookies. By continuing to browse the website, you are agreeing to our use of cookies.

[Rețetă de post] – Supă cremă de legume

2297 Vizualizări 0 Comment
Supa

Iată o rețetă vegană de supă cremă de legume. Ideală pentru prânz sau chiar cină, bogată în vitamine, minerale și antioxidanți.

Supa se prepară ușor și are un conținut caloric relativ scăzut.

🙂 Ingredientele de care ai nevoie sunt sunt:

-doi morcovi;

-un păstârnac;

-un dovlecel;

-o țelină de mărime mijlocie;

-doi cartofi;

-o ceapă mică;

-frunze de țelină cu tijă cu tot.

 

 🙂 Cum prepari:

-Speli legumele.

-Le tai în bucăți mari și le pui la fiert într-o cantitate de apă suficientă cât să le acopere.

-După ce au fiert, le pasezi cu blender-ul.

-Imediat înainte de servirea supei poți presăra verdeață proaspătă și/sau condimente aromate.

Poftă bună!

OBSERVAȚII!

-Datorită utilizării cepei (cu rol de condiment iute) și a țelinei  în compoziția supei, nu ai nevoie de adaos de sare.

-În funcție de cum preferi, poți adăuga în această supă crutoane și/sau smântănă, însă în acest fel crești conținutul caloric al acesteia și aduci un aport relativ crescut de grăsimi animale saturate nesănătoase prin intermediul smântânii.

 -Desoperirea morcovului s-a făcut acum aproximativ 5000 de ani. Prima dată morcovul a fost utilizat în tratamentul a diferite afecțiuni, deci în scop de medicament, și nu de aliment.

-Un morcov de mărime medie conține aproximativ 25 de Kcal, 6g de carbohidrați și 2 g de fibre.

-Morcovul este o excelentă sursă de vitamina A, un morcov pe zi asigurându-ți mai mult de 200% din necesarul zilnic.

-Vitamina A este o vitamină liposolubilă a cărei absorbție este mărită în prezență de substanțe grase (de exemplu uleiuri vegetale din alimente).

-Morcovul conține o moleculă portocalie denumită beta-caroten, de care probabil că ai auzit. Iat-o:

beta-carotene

-În organismul uman, beta-carotenul se transformă în vitamina A. Cu cât morcovul este mai portocaliu, cu atât conține mai mult beta-caroten. Logic.  🙂

-Morcovii conțin o cantitate optimă de antioxidanți, care cresc protecția organismului împotriva radicalilor liberi, fiind implicați și în menținerea integrității pielii.

-Te-ar putea interesa și salata de quinoa cu rodiisalata de bulgur alb cu roșii cherry și chifteluțe cu dovlecei.

Dacă vrei să rămâi la curent cu postările mele despre sănătate, frumusețe și farmacie abonează-te gratuit la site-ul meu și dă like paginii mele de Facebook: AICI.

Te interesează domeniul Farma? Atunci alătură-te grupului de discuții  „Farmacisti, asistenti, studenti si viitori studenti la FARMACIE”, AICI.

Vrei să afli mai multe despre substanțele toxice și mecanismul lor de acțiune? Îți recomand cu drag cărțile mele de Toxicologie pe care le poți achiziționa direct de la mine sau de la Librăria Hamangiu  (de AICI)!

Te interesează CHIMIA? Atunci îți recomand cu drag cărțile mele de Analiză chimică (vezi AICI) pe care le poți achiziționa direct de la mine sau de la Librăria Hamangiu  (de AICI)!

Asociatia Succes

Te invit să devii student la Facultate de Farmacie a Universității Titu Maiorescu să înveți despre principiile active din alimente de la cadrele noastre didactice specialiste în Nutriție și Dietoterapie!

Referințe științifice:

George Wolf, The Discovery of the Visual Function of Vitamin A. Journal of Nutrition. 2001: 131 (6), 1647-1650.

Elaine Fuchs. Regulation of terminal differentiation of cultured human keratinocytes by vitamin A. Cell., 1981 25(3), p617-625.

MK Gestuvo WW Hung. Common dietary supplements for cognitive health. Aging health. February 2012; 9(1): 89-97.

0 Comentarii

Lasă un comentariu