10 produse care te-ar putea ajuta să arzi grăsimea – partea a II-a

80 Vizualizări 0 Comment

În articolul anterior (10 produse care te-ar putea ajuta să arzi grăsimea – partea I) am discutat despre 5 substanțe/produse care ar putea ajuta la scăderea în greutate. În cele ce urmează, voi prezenta succint încă 5 astfel de produse.

6.Extractul de ceai verde

Extractul de ceai verde este un ingredient des întâlnit în multe suplimente pentru slăbit. Acest lucru se datorează faptului că numeroase studii au arătat principalul antioxidant din acesta, EGCG (galatul de epigalocatechină), ar putea ajuta la arderea grăsimilor.

Conform studiilor, extractul de ceai verde crește activitatea noradrenalinei, un neuromediator implicat în arderea grăsimilor.

Mai multe studii efectuate pe subiecți umani au arătat că extractul de ceai verde poate crește arderea grăsimilor și poate favoriza pierderi de grăsime, în special în zona abdomenului.

Extractul de ceai verde este în general bine tolerat. Acesta conține cafeină și poate provoca diferite simptome în cazul persoanelor sensibile la cafeină.

Toate beneficiile pentru sănătate ale consumului de ceai verde se aplică și extractului de ceai verde.

Așadar ceaiul verde și extractul de ceai verde pot crește în mică măsură arderea grăsimilor și pot ajuta la diminuarea grăsimii de la nivelul abdomenului.

7.Extractul de boabe de cafea verde

Boabele verzi de cafea sunt pur și simplu boabe normale de cafea care nu au fost prăjite. Acestea conțin două substanțe despre care se crede că pot ajuta la pierderea în greutate, cafeina și acidul clorogenic.

Cafeina poate crește arderea grăsimilor, iar acidul clorogenic poate încetini descompunerea carbohidraților la nivel intestinal.

Mai multe studii efectuate pe subiecți umani au arătat că extractul de boabe de cafea verde este un adjuvant în cazul pierderii în greutate.

Un review a 3 studii științifice a concluzionat că suplimentele conținând aceste 2 substanțe au favorizat o pierdere în greutate cu 2,5 kilograme în plus față de placebo.

Extractul de boabe de cafea verde poate ajuta la scăderea glicemiei și la reducerea tensiunii arteriale. De asemenea, este bogat în antioxidanți.

Acest extract poate provoca aceleași reacții adverse ca și cafeina. Acidul clorogenic din acesta poate provoca, de asemenea, diaree, iar unele persoane pot fi alergice la boabele de cafea verde.

Așadar extractul de cafea verde poate favoriza o pierdere în greutate modestă, însă trebuie precizat faptul că multe dintre studii au fost sponsorizate de industrie.

8.Meratrimul

Meratrimul este relativ nou pe piața suplimentelor alimentare. Este o combinație de două extracte de plante care pot modifica metabolismul celulelor grase.

Studiile au concluzionat că acesta îngreunează înmulțirea celulelor grase, reduce cantitatea de grăsime pe care acestea o preiau din fluxul sanguin și le ajută să ardă grăsimea păstrată.

Până în prezent, un singur studiu a fost făcut pe Meratrim. Un total de 100 de persoane obeze au fost supuse unei diete stricte de 2000 de calorii, fie în asociere cu Meratrim, fie în asociere cu placebo.

După 8 săptămâni, persoanele din grupul tratat cu Meratrim au pierdut în medie 5,2 kg în greutate și 11,9 cm în talie. De asemenea, li s-a îmbunătățit calitatea vieții și li s-au redus valorile glicemiei, colesterolului și trigliceridelor.

Nu au fost raportate reacții adverse.

Cu toate acestea, studiul a fost sponsorizat de industrie și este nevoie de mai multe cercetări în acest sens.

 

9.Acidul linoleic conjugat (CLA)

Acidul linoleic conjugat sau CLA a fost un supliment popular de pierdere în greutate. Este una dintre grăsimile trans „mai sănătoase” și se găsește în mod natural în unele alimente de origine animală, precum brânza și untul.

CLA poate reduce pofta de mâncare, poate stimula metabolismul grăsimilor, favorizând descompunerea grăsimilor corporale.

Conform concluziilor unui review a 18 studii diferite, CLA a determinat pierderi în greutate de aproximativ 0,1 kg pe săptămână, timp de până la 6 luni.

CLA poate provoca diverse reacții adverse digestive și poate avea efecte nocive pe termen lung, putând contribui la apariția ficatului gras, rezistenței la insulină și inflamației crescute.

În concluzie, CLA este un supliment eficient pentru pierderea în greutate, dar poate avea efecte nocive pe termen lung.

10.Glucomananul

Glucomannanul este un tip de fibră solubilă în apă care se găsește în rădăcina plantei konjac.

Glucomannanul absoarbe apa și se transformă în gel la nivelul intestinului, favorizând practic senzația de sațietate și, implicit, ingestia unei cantități mai mici de alimente.

Trei studii efectuate pe subiecți umani au arătat că administrarea de glucomanan, în contextual unei diete sănătoase, ar putea duce la o pierdere în greutate de 3,6-4,5 kg în 5 săptămâni.

Glucomananul este o fibră care poate hrăni bacteriile prietenoase din intestin. De asemenea, poate scădea glicemia, colesterolul din sânge și trigliceridele și este foarte eficient împotriva constipației.

Acesta poate provoca balonare și scaune moi și poate interfera cu unele medicamente administrate oral, dacă este luat în același timp cu acestea.

Acesta se administrează cu aproximativ o jumătate de oră înainte de mese, cu un pahar de apă.

 

Așa cum am spus și în articolul anterior, trebuie să înțelegi că niciun medicament și niciun supliment nu pot face minuni dacă nu îți schimbi stilul de viață! Trebuie să reduci aportul caloric pentru ca “minunea” pierderii în greutate să se producă!

 

ATENȚIE! Acest articol nu are rolul de a încuraja consumul unor astfel de substanțe, ci doar rol informativ. Pentru programe individualizate de scădere în greutate trebuie să te adresezi medicului nutritionist, respectiv antrenorului personal.

 

Te-ar putea interesa și: Suplimente alimentare contaminate cu SIBUTRAMINĂ, Suplimente alimentare contaminate cu substanțe ilegale.

 

Dacă vrei să rămâi la curent cu postările mele despre sănătate, frumusețe și farmacie abonează-te gratuit la site-ul meu și dă like paginii mele de Facebook: AICI.

 

Află mai multe despre mine AICI, AICI, AICI și AICI.

 

 

Referințe științifice:

A.Rodríguez, V. Catalán and G. Frühbeck, Metabolism and satiety, Satiation, Satiety and the Control of Food Intake, 10.1533/9780857098719.2.75, (75-111), (2013).

Amy Christine Brown, Liver toxicity related to herbs and dietary supplements: Online table of case reports. Part 2 of 5 series, Food and Chemical Toxicology, 10.1016/j.fct.2016.07.001, 107, (472-501), (2017).

Hollie A. Raynor and Catherine M. Champagne, Position of the Academy of Nutrition and Dietetics: Interventions for the Treatment of Overweight and Obesity in Adults, Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 10.1016/j.jand.2015.10.031, 116, 1, (129-147), (2016).

Ichinose T, Nomura S, Someya Y, Akimoto S, Tachiyashiki K, Imaizumi K. Effect of endurance training supplemented with green tea extract on substrate metabolism during exercise in humans. Scand J Med Sci Sports 2010; 21: 598– 605.

Jeukendrup, A.E. and Randell, R. (2011), Fat burners: nutrition supplements that increase fat metabolism. Obesity Reviews, 12: 841-851.

Jisu KIM, Jonghoon PARK and Kiwon LIM, Nutrition Supplements to Stimulate Lipolysis: A Review in Relation to Endurance Exercise Capacity, Journal of Nutritional Science and VitaminologyJournal of Nutritional Science and Vitaminology, 10.3177/jnsv.62.141, 62, 3, (141-161), (2016).

Park Y, Albright KJ, Liu W, Storkson JM, Cook ME, Pariza MW. Effect of conjugated linoleic acid on body composition in mice. Lipids 1997; 32: 853– 858.

Salwa Refat El-Zayat, Hiba Sibaii and Karima A. El-Shamy, Physiological process of fat loss, Bulletin of the National Research Centre, 10.1186/s42269-019-0238-z, 43, 1, (2019).

Žiga Jakopin, Risks associated with fat burners: A toxicological perspective, Food and Chemical Toxicology, 10.1016/j.fct.2018.10.051, (2018).

0 Comentarii

Lasă un comentariu