5 rețete de smoothie-uri ideale pentru un mic dejun energizant

Smoothie

Tu ce mănânci de regulă la micul dejun? Îți propun 5 rețete de smoothie-uri vitaminizante și mineralizante, bogante în antioxidanți, ideale pentru un mic dejun energizant.

Acestea se prepară foarte repede și au multe proprietăți terapeutice benefice pentru organismul tău.

Trebuie să ai la dispoziție doar un blender sau un dispozitiv de mărunțire rapidă de tipul Magic Bullet și în acest fel prepari foarte rapid compoziția acestora.

🙂 Smoothie violet cu afine:

-două banane decojite tăiate în felii subțiri;

-o jumătate de cană de afine proaspete sau congelate;

-o cană de suc de portocale;

-o lingură de miere (opțional);

-o lingură de extract de vanilie.

smoothie violet

 🙂 Smoothie verde cu struguri și spanac:

-o banană decojită și tăiată;

-o cană de boabe de struguri albi;

-un măr verde mărunțit;

-o cană și jumătate de frunze proaspete de spanac.

smoothie verde

medacademy

 🙂 Smoothie galben cu banane și portocale:

-un fruct de mango curățat de coajă și de semințe și tăiat în bucățele;

-o banană decojită și tăiată în bucăți mici;

-o cană de suc de portocale;

-o cană de iaurt degresat;

-o lingură de extract de vanilie.

smoothie galben

 🙂 Smoothie cu ciocolată:

-o banană decojită și tăiată în bucăți mici;

-o lingură de sirop de ciocolată;

-o cană de lapte;

-o cană de cuburi de gheață.

smoothie ciocolata

 🙂 Smoothie roz de căpșuni:

-o cană de lapte de soia;

-o jumătate de cană de fulgi de ovăz;

-o banană decojită, tăiată în bucăți mici;

-aproximativ 14 căpșuni proaspete sau congelate;

-o jumătate de lingură de extract de vanilie;

-o jumătate de lingură de miere.

v

smoothie roz

OBSERVAȚII!

-Este recomandat ca porția ta zilnică să fie constituită din 50% fructe și legume.

-Deși legumele se pot asocia cu practic orice aliment, deoarece nu ridică probleme în digestie, este musai ca fructele să fie consumate pe stomacul gol (fie cu o oră înainte de masă, fie la 3 ore după masă), de preferat în prima parte a zilei.

-Fructele și legumele conțin o cantitate mare de apă, deci te ajută să te hidratezi și conțin vitamine, minerale și antioxidanți. Vitaminele și mineralele sunt implicate în buna funcționare a enzimelor din corpul tău.

-Deoarece fructele și legumele conțin enzime active, acestea ușurează procesul de digestie și influențează producerea enzimelor proprii organismului tău.

-Datorită conținutului lor bogat în fibre, acestea ajută la eliminarea toxinelor din organism prin normalizarea tranzitului intestinal și adsorbția unor substanțe toxice, împiedicându-le să se mai absoarbă în organism. Fibrele au avantajul de a crește și senzația de sațietate.

-Îți recomand să consumi fructele și legumele în stare crudă, cel mult tratate la aburi timp foarte scurt, deoarece prin tratare termică îndelungată nutrienții activi din acestea (mai ales vitaminele) se inactivează în mare măsură.

 -Te-ar putea interesa și salata de quinoa cu rodiisalata de bulgur alb cu roșii cherry și chifteluțe cu dovlecei.

Pentru a primi prin e-mail noutăți referitoare la articole similare pe care le voi publica, te poti abona gratuit la newsletter-ul AlicePiperea.ro, prin completarea formularului de mai jos.

Abonează-te GRATUIT și vei primi cele mai noi articole în căsuța de email.
Loading

Află mai multe despre mine AICI, AICI și AICI.

Referințe științifice:

Sinha D P. Changing patterns of food, nutrition and health in the Caribbean. Nutr Res 1995; 15: 899–938.

Serdula M K, Byers T, Mokdad A H, Simoes E, Mendlein J M, Coates R J. The association between fruit and vegetable intake and chronic disease risk factors. Epidemiology 1996;7: 161–65.

Greenberg E R, Sporn M B. Antioxidant vitamins, cancer, and cardiovascular disease. N Engl J Med 1996: 334: 1189–90.

0 Comentarii

Lasă un comentariu