[Rețetă de post] – Supă cremă de legume

Supa

Iată o rețetă vegană de supă cremă de legume. Ideală pentru prânz sau chiar cină, bogată în vitamine, minerale și antioxidanți.

Supa se prepară ușor și are un conținut caloric relativ scăzut.

🙂 Ingredientele de care ai nevoie sunt sunt:

-doi morcovi;

-un păstârnac;

-un dovlecel;

-o țelină de mărime mijlocie;

-doi cartofi;

-o ceapă mică;

-frunze de țelină cu tijă cu tot.

 

 🙂 Cum prepari:

-Speli legumele.

-Le tai în bucăți mari și le pui la fiert într-o cantitate de apă suficientă cât să le acopere.

-După ce au fiert, le pasezi cu blender-ul.

-Imediat înainte de servirea supei poți presăra verdeață proaspătă și/sau condimente aromate.

Poftă bună!

OBSERVAȚII!

-Datorită utilizării cepei (cu rol de condiment iute) și a țelinei  în compoziția supei, nu ai nevoie de adaos de sare.

-În funcție de cum preferi, poți adăuga în această supă crutoane și/sau smântănă, însă în acest fel crești conținutul caloric al acesteia și aduci un aport relativ crescut de grăsimi animale saturate nesănătoase prin intermediul smântânii.

 -Desoperirea morcovului s-a făcut acum aproximativ 5000 de ani. Prima dată morcovul a fost utilizat în tratamentul a diferite afecțiuni, deci în scop de medicament, și nu de aliment.

-Un morcov de mărime medie conține aproximativ 25 de Kcal, 6g de carbohidrați și 2 g de fibre.

-Morcovul este o excelentă sursă de vitamina A, un morcov pe zi asigurându-ți mai mult de 200% din necesarul zilnic.

-Vitamina A este o vitamină liposolubilă a cărei absorbție este mărită în prezență de substanțe grase (de exemplu uleiuri vegetale din alimente).

-Morcovul conține o moleculă portocalie denumită beta-caroten, de care probabil că ai auzit. Iat-o:

beta-carotene

-În organismul uman, beta-carotenul se transformă în vitamina A. Cu cât morcovul este mai portocaliu, cu atât conține mai mult beta-caroten. Logic.  🙂

-Morcovii conțin o cantitate optimă de antioxidanți, care cresc protecția organismului împotriva radicalilor liberi, fiind implicați și în menținerea integrității pielii.

-Te-ar putea interesa și salata de quinoa cu rodiisalata de bulgur alb cu roșii cherry și chifteluțe cu dovlecei.

Pentru a primi prin e-mail noutăți referitoare la articole similare pe care le voi publica, te poti abona gratuit la newsletter-ul AlicePiperea.ro, prin completarea formularului de mai jos.

Abonează-te GRATUIT și vei primi cele mai noi articole în căsuța de email.
Loading

Află mai multe despre mine AICI, AICI și AICI.

Referințe științifice:

George Wolf, The Discovery of the Visual Function of Vitamin A. Journal of Nutrition. 2001: 131 (6), 1647-1650.

Elaine Fuchs. Regulation of terminal differentiation of cultured human keratinocytes by vitamin A. Cell., 1981 25(3), p617-625.

MK Gestuvo WW Hung. Common dietary supplements for cognitive health. Aging health. February 2012; 9(1): 89-97.

0 Comentarii

Lasă un comentariu